Искам да изясня докрай още няколко неща около онлайн-поръчките.
"ЗЕЛЕНА ПРОЛЕТ" е малка семейна фирма. Персоналът се състои от мен и съпруга ми, 2-3 сезонни работници, а също куче и котка, но те имат спомагателни функции и към тях претенции няма как да има
Претенциите може да са основно към нас - двама души на пенсионна възраст. Каквото можем и за каквото ни стигат силите го правим. Най-важното за нас е да направим достъпни за българските клиенти разнообразни и често редки растения, за които има аналог само в чужбина. Тези растения да са поносими като цена за нашите условия. Да са жизнени и да ви радват дълго време. Чрез сайта си и персонални съвети се опитваме да дадем полезна информация как да се грижите за растенията си.
Това са ни плюсовете, така да се каже. Сега за минусите:1.Редовните онлайн клиенти на разсадника знаят, че всяка година за месец или повече ние спираме тези онлайн поръчки, защото посетителите на разсадника поглъщат всичкото ни време и не сме в състояние да опаковаме пратки. Най-вече поради недостига на време и персонал за опаковане. Толкова успяваме. Ние - двамата сме хората, които заделят и надписват растенията, опаковат ги (понякога сами, понякога с помощта на работници). Отнасяме ги в София до куриерски офис, за да ви намалим цената за транспорт и да пътуват като пощенски пратки, когато е това възможно. Поемаме отговорност и възмездяваме за наши грешки и пропуски.
2. Понеже повече от клиентите ни идват и пазаруват на място лично - на едро или на дребно, трябва някак си да разграничим тези, които са дошли на разсадника, избрали са си растенията и понякога изчакват търпеливо реда си, за да можем да ги обслужим - пак ние двамата, подчертавам. Разграничаването става точно чрез тези такси за опаковка и отнасяне на пратките до офис, които разпределят справедливо разходите ни на време и финанси по опаковане и изпращане между нас и онлайн клиентите ни. Ако работехме само с онлайн клиенти - щяхме да калкулираме тези допълнителни разходи в цената на цветята и нямаше да има изобщо дебат. Но онлайн клиентите ни ангажират допълнително време. Намираме това решение за справедливо, въпреки че е очевидно дразнещо. Поради същата причина сме въвели и ограничението за минимална поръчка от 10 лв. Защото времето за опаковка и отнасяне до куриер ни изяжда доста сериозна част от времето за истинската ни, най-важна и специализирана работа - да отгледаме качествени и разнообразни растения. Само за пример - един ден опаковане на растения за 500-600 лв. само за мен означава около 1000 заложени резника по-малко или 1000 засадени млади разсада в саксии. Отделно е ангажиран и още 1 човек да ми помага в опаковането.
3. Използваме употребявани кашони. Защото: а/ поръчките биват доста разнородни по количество и обем, растенията са в различни по обем саксии - от 0,3л до 10л, самите растения са различни по размер и това предполага различни по размер и вид опаковки; б/ завършила съм специалност "Екология и опазване на околната среда", т.е. естественото ми мислене е да дам втори живот на амбалажа, вместо да бъде отсечено още едно дърво; в/ако използвам нов амбалаж, трябва и него да включа в цената - за някои това не е проблем, за повечето, обаче това е оскъпяване.
Втората ми природа вече е на клошар
, който дебне и регистрира с периферното си зрение изоставени безпризорни кашони, а когато ходи на пазар винаги подпитва дали няма излишни здрави кашони за подаряване и т.н.
Не ми е приятно това, по-скоро не ми пука и пак е в интерес на преобладаващото мнозинство от онлайн клиентите на разсадника. Но за някои от потенциалните ни онлайн клиенти това може да е смущаващо или даже неприемливо.
Затова, когато избирате дали да поръчате растения от нас, имайте предвид и това, моля - работим с употребяван амбалаж.
Всичко, което не ни е убило, после е съжалявало.
Вл.Тупавичаров